Sport

Topsport bedrijven we bijna allemaal. Is het niet om een deadline te halen. Of de vele ballen (baas / werknemer, partner, ouder, vrienden) in de lucht te houden. Als      ”sporter” heb ik zelf ervaren dat ”sporters” ook hun specifieke uitdagingen / problemen kennen. Ik kan je helpen meer duidelijkheid te geven over hoe jij als ”topsporter” handelt, denkt en voelt. Kenmerkend voor zo’n traject: kortdurend – snel resultaat – plezier.   wk98

Voorbeelden hiervan zijn:

  • terugkomen na een blessure
  • niet /ondermaats presteren op moment suprême,
  • stressklachten,
  • eeuwig blessureleed / overtraind zijn
  • faalangst,
  • het duel niet aangaan
  • verlies van plezier

wk 91

Het beoefenen van sport gaat gepaard met spanningen die aan de ene kant noodzakelijk zijn om tot prestaties te kunnen komen, maar ook anderzijds een verlammende werking op je lichaam kunnen hebben. De angst om te falen wordt zo groot dat je niet de prestatie levert die jezelf en anderen van je verwachten. Dit kan een negatieve invloed hebben op je lichamelijke en geestelijke functioneren. Van deze dreigingen kun je een overgevoelig mens worden die snel uit balans gebracht wordt met weinig zelfvertrouwen. Sport verrijkt dan niet langer je leven maar wordt een loden last is die mee getorst moet worden.

WK91 L

Sport coaching Samen onderzoeken we wie jij als mens bent en wat je drijft, waar je talenten liggen en wat je valkuilen zijn. Ik help je inzicht te krijgen in hoe jij omgaat met bijvoorbeeld (ont)spanning, grenzen, druk, presteren en teleurstelling. Je ervaart en voelt dat je wezenlijk aanwezig bent. De kern is dat je leert om voelend en tastend om te gaan met jezelf, het materiaal en de anderen in je omgeving. Zo kom je meer in balans met jezelf, je materiaal en je omgeving. Voelend leren omgaan met je grenzen, daarin steeds de mogelijkheid hebben die grenzen te verleggen vanuit vitaliteit en niet vanuit kracht. In plaats van door te rammen voel je wat nodig is op een specifiek moment. Het wordt minder een gevecht met jezelf, het materiaal of je omgeving omdat je gaat samenwerken en afstemmen. Gevoel hebben en houden voor de bal, het veld, de medespelers en tegenstanders geven een extra dimensie aan je sportbeoefening. Het plezier komt terug in de sport en prestaties verbeteren. Deze zelfkennis geeft rust en zelfvertrouwen tijdens de voorbereiding en op het moment van presteren.

Ben je geïnteresseerd, of heb je vragen? Bel me op 06 – 46415264 of stuur een mailtje naar  fghaptonomie@gmail.com.

FGH3 logo